Smyle, Nederlands snelst groeiende merk in duurzame mondverzorging, opent deze maand de inschrijving voor haar eerste sharefunding. Daarmee kan iedereen aandeelhouder in Smyle worden. De voorinschrijving van €500.000 was binnen haar eigen crowd al binnen twee dagen volgeschreven. Daarom stelt Smyle nu voor €250.000 aan extra aandelen ter beschikking, in totaal dus voor €750.000.

Het opgehaalde kapitaal wordt besteed aan de uitbreiding van het assortiment en de vergroting van hun slagkracht op nieuwe markten. De sharefunding via online platform Broccoli is een goede investeringskans voor mensen uit Smyles eigen achterban, het grotere in duurzaamheid geïnteresseerde publiek én voor serieuze beleggers die het merk nog niet kennen.

Duurzame tandpasta

Twee jaar geleden begonnen de oprichters van Smyle hun zoektocht naar een vervanger voor reguliere tandpasta. Ze wilden af van die schadelijke plastic tube. Uiteindelijk werd het een geheel natuurlijk en microplastic-vrij poetstablet in een plastic-loze verpakking. Dat sloeg zo goed aan, dat Smyle inmiddels ook andere producten voor de orale verzorging levert, allemaal duurzaam en plastic-vrij.

Retail

Omdat de grote jongens nooit slapen, ligt Smyle inmiddels in de schappen bij meer dan 1700 winkels van retailers zoals Albert Heijn, Jumbo, Etos, Holland & Barrett, Ekoplaza, DA en Picnic. Samen met online klanten in meer dan 20 landen, is er al vaker dan 53 miljoen keer met Smyle gepoetst en zijn zo bijna 1 miljoen plastic tubes bespaard.

USP

Almar Fernhout, een van de drie oprichters, zegt over het succes van Smyle: “Wij geloven gewoon heilig dat ondernemen met oog voor samenleving en milieu de toekomst is, kijk maar naar onze groei. Daarom geloven wij ook dat kwalitatief goede, plastic-vrije, écht duurzame oplossingen voor schadelijke alledaagse producten een bijna oneindig groeipotentieel hebben. Wie wil er nou niet goed voor zichzelf zorgen? En wie is er nou echt blij met z’n eigen vervuiling? Precies, niemand. Daarom is iedereen een mogelijke Smyle klant!”

Het tablet

Gelukkig hoeven gebruikers van Smyle en investeerders Fernhout niet te geloven op zijn blauwe ogen. Smyle wordt getest door het Academisch Centrum voor Tandheelkunde Amsterdam (ACTA). Interessant gegeven in deze context is dat de bekende merken hun tandpasta bijna nooit onafhankelijk laten testen.

Ook raden meer dan 100 tandartsen de tabletten van Smyle inmiddels actief aan.

Community

Fernhout: “Onze community vertelt ons altijd meteen wat er beter kan. Die directe verbinding met de klant maakt ons wendbaar en sterk tegelijk. Daarom willen wij dat ook zij de kans krijgen om vanaf €250 mede-eigenaar te worden van Smyle. Het leuke is dat we zien dat er zoveel interesse in aandelen van Smyle is, dat we binnen twee dagen volgeschreven waren. We verhogen daarom het aantal aandelen dat we ter beschikking stellen naar 75.000, waarmee we € 750.000 willen ophalen.”

Daarnaast is vroeg instappen in vernieuwende bedrijven historisch gezien voor veel beleggers een hele verstandige beslissing gebleken. Nu leren we Nederland en Duitsland duurzaam poetsen, maar straks willen we natuurlijk de hele wereld duurzaam laten poetsen!

Op de website van Smyle staat meer informatie over het bedrijf, het assortiment, de doelstellingen en de sharefunding. Reserveer hier op www.wesmyle.nl/investeer/ jouw aandelen alvast, zodat jij deze verstandige beslissing niet mis loopt!

Hoe investeren?

Dankzij digitalisatie van aandelen kunnen investeerders al met een minimaal bedrag van €250 euro gemakkelijk instappen via het sharefund platform genaamd Broccoli. Daar kunnen ze vanaf begin september gekocht worden. Er is al voor meer dan 500.000 aan certificaten van aandelen gereserveerd!

Als de animo groter blijkt dan het aantal beschikbare aandelen komt de reservering te vervallen en worden de aandelen uitgegeven op basis van first-come-first-serve. Meer informatie over Smyle en haar verdere opschaling lees je op www.wesmyle.nl/investeer/

 

 

 

Share Button

Bron